Empreses

Remissió de la documentació obligatòria per a l'inici del procediment de la DONA 16ª Llei 27/2011

Este servici permet l'enviament a través d'Internet de la documentació necessària per a l'inici del procediment d'aportació al Tresor de la  Disposició Addicional 16 ª de la Llei 27 / 2011 , de 1 de agost, sobre  actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social. Les empreses obligades a remetre esta documentació han de seguir  les instruccions que es referixen a continuació perquè es tinga per  presentada esta documentació, segons determina la DONA 16 ª. Es recorda  que la no remissió dins del termini establit i en la forma escaient d'esta documentació està tipificada com a infracció en l'article 8 . 18 de la Llei sobre Infraccions i Sancions  en l'Orde Social, aprovat per Reial decret Legislatiu 5 / 2000 , de 4 de  agost, 

ENVIAMENT DE LA DOCUMENTACIÓ PER A l'INICI DE EL  PROCEDIMENT 

L'apartat 7 de la Disposició Addicional setzé de la Llei 27 / 2011 , en redacció donada pel Reial decret-llei 2 / 2024 , establix l'obligació de remetre a través del servici Certific@ 2 del SEPE una certificació, firmada per persona legitimada, i la relació de persones afectades per l'acomiadament col·lectiu i pels contractes extingits en 3 els anys anteriors a l'inici de l'ERE.

L'enviament de la documentació es farà de la següent forma:

Han de remetre's obligatòriament els dos arxius següents:

  1. Certificació en format PDF firmada per representant de l'empresa, que contindrà les dades que determina el Reial decret-llei 1484 en el seu article 5 . 2 , en redacció donada pel Reial decret-llei 5 / 2013 , de 15 de març. El PDF inclourà (en un únic document) el corresponent poder o autorització del representant que firma i que es responsabilitza de les dades contingudes en la certificació i en els llistats. 
  2. Relació de persones de qualsevol edat afectades per les extincions ERE i per altres causes, en la plantilla Excel que es proporciona en esta pàgina. Entre altres dades, s'indicarà la persona que actue com a representant a l'efecte de comunicacions del procediment, que serà la mateixa persona de la qual es va aportar poder o autorització, així com telèfon i correu electrònic. Altres instruccions d'ompliment es faciliten en la plantilla, en la fulla denominada “Instruccions”.

El nom dels fitxers començarà pel NIF de l'empresa, seguit de guió baix i de la raó social o nom de l'empresa o del grup empresarial, en majúscules i complet o part suficientment identificativa. Seguirà un altre guió baix i el nombre de l'ERE assignat per l'Autoritat Laboral, sent les dos posicions finals les de l'any de l'ERE. L'extensió de fitxer de la certificació serà .pdf i la de l'Excel .xlsx. En la plantilla Excel es faciliten totes les instruccions per a un correcte ompliment, que han de ser rigorosament seguides per a realitzar l'enviament de la documentació amb èxit.
En cas que hi haja error en l'enviament, hauran de tornar-se a remetre tots dos fitxers, una vegada esmenats els errors de la transacció o del fitxer Excel remès. No es considerarà complida l'obligació de remissió de la documentació de l'article 8 . 18 de la Llei sobre infraccions i sancions en l'Orde Social si no s'ha completat el tràmit i el sistema ha generat el justificant amb l'algoritme d'identificació.
Rebuts els fitxers en el SEPE, es comprovarà el seu contingut. En cas que falte alguna dada, esta entitat gestora contactarà amb la persona representant a través del correu electrònic facilitat en l'Excel, o bé se li remetrà un requeriment d'esmena. 
De ser correctes els documents i les dades contingudes en estos, s'iniciarà procediment i es remetrà la proposta de resolució per a la liquidació dels anys dels quals corresponguen reclamar quantitats.